arta-de-a-vinde

Arta de a vinde

Trăirile și experiența proprie consider ca sunt cele mai elocvente căi de a transmite esența a ceea ce vrei să ajungă la oamenii din fața ta.

Mă întrebam acum ceva vreme cum am început să vând și dacă acea artă există în mine. Nu participasem la nici un curs de vânzări, (dar) totuși trebuia să vând. În momentul de față există multe tehnici de a vinde care, evident, ne pot ajuta foarte mult și mă întrebam zilele trecute cum am reușit să vând fără să știu nimic?

Consider că relația interumană dintre vânzător și cumpărător este primul punct important în arta de a vinde. Dacă acea relație nu a fost construită corect, este foarte probabil ca totul să ducă la un final mai puțin plăcut pentru vânzător. Când vorbesc de relația interumană, mă refer la respectul față de client, să-i asculți doleanțele, să-i vinzi întradevăr ceea ce are nevoie, nu neapărat ceea ce vrei tu să îi vinzi.

Există tot mai mult în vocabularul nostru cuvantul “targhet” (target, țintă). Din punctul meu de vedere, dacă îi vinzi unui client gândindu-te numai la acel cuvânt, este foarte probabil să îți pierzi clientul în timp. De ce? Ai devenit rece, îti pierzi partea umană și nu mai emiți încrederea de care are nevoie clientul.

Este necesar să îți placă ce faci, să fii deschis, să te gândești la client ca și cum ai face parte din acel Univers în care el exista și astfel reușești să îl înțelegi. Pornește către a face o vânzare emițând încrederea pe care o ai în tine, siguranța lucrurilor pe care le spui, nu te impacienta dacă greșești, greșelile sunt umane și totul poate fi corectat în timp.

Arta de a vinde înseamnă și inteligență emoțională, nu numai tehnici, grafice și cifre.

Leave a comment